Trykte kataloger øger online shopping

I den digitale verden vi lever i, er det nemt at overse kataloger. Men for detailhandlere kan det være en dyr fejl. Kataloger driver nemlig folk online og øger deres forbrug.

Fordelene ved at sende kataloger ud kan opleves med det samme. 60 pct. af modtagere går online og køber noget inden for en uge.  Det viser en ny engelsk undersøgelse.

Undersøgelsen og resultater

MarketReach, et marketingskonsulentfirma i Storbritannien, har lavet undersøgelsen med analysebureauet comScore, som er global leder i at måle den digitale verden. De har undersøgt, hvordan trykte kataloger arbejder med en online tilstedeværelse, og hvad forbrugerne synes om kataloger og onlinekøb.

Hovedresultaterne viser, at:

  • Over 50 pct. af modtagere mener, at kataloger er en nem måde at gennemse produkter på, og en tredjedel siger, at de bruger kataloger til at sammenligne produkter før indkøb.
  • Modtagerene kigger mere end dobbelt det antal online sider, end gennemsnitlige personer gør, og bruger 109 pct. mere tid på hjemmesiderene.
  • Over 70 pct. af forbrugerene gemmer kataloger i over en måned, og hele 34 pct. gemmer det i helt op til et år.
  • Modtagerene køber ofte mere, end de havde regnet med, 20 pct. går hen og køber ekstra ting.

Vigtigt markedsføringsredskab

Forbrugere kan godt lide kataloger, og katalogerne hjælper dermed med at øge detailhandlerens e-handel ved at skabe produktbevidsthed, hente nye kunder og skabe mærkeloyalitet. Kataloger er derfor et vigtigt markedsføringsredskab, som detailhandlerne kan nyde stor gevinst af.


Kilde: http://postandparcel.info/53976/news/it/royal-mail-says-printed-catalogues-drive-online-shopping/